5 snacks, der hjælper mig med at tabe fedt

Hvis du følger lidt med på bloggen, så ved du nok at jeg har gang i et projekt, som jeg kalder for Pizzakuren. Det er bidrag til at vise at moderne kostbevægelser tager fejl, når de beskriver enkelte fødevarer som fedende eller slankende, ved at spise en pizza hver dag (ja, i dag fik jeg faktisk to!), og alligevel komme i trimmet sommerform.

Det kan du læse mere om her:

Pizzakuren – hvad sker der, hvis du spiser en pizza om dagen?

Men hvis et vægttab udelukkende handler om et kalorieunderskud, hvordan gør jeg det så lettest for mig selv at opnå dette? En væsentlig del af det, er at sørge for at jeg kan spise mig mæt og tilfreds, uden at overspise. Jeg kan trods alt ikke få pizza til alle mine måltider.

I dette indlæg vil jeg dele 5 af mine yndlingssnacks. Fælles for dem er at de er kaloriefattige, og tilfredsstiller min lyst til noget der smager nice, så det bliver lettere at være i et kalorieunderskud.

(PS: Der er IKKE sponsorerede produkter i dette indlæg)

1. Sun Lolly Lemon

Jeg elsker Sun Lolly mere end min førstefødte søn. Ikke at jeg har sådan en, af hvad jeg ved af, men hvis jeg fik det ville jeg stadig elske ham mindre end Sun Lolly.

Sun Lolly er helt genialt konstrueret, for selv om de mere eller mindre bare består af vand og sukker, så bruger man lang tid på slikke de sølle 55 kcal i sig (med mindre du er en af de der psychos, der elsker isninger i tænderne, og tager bidder af en Sun Lolly). Og jo længere tid man skal tage sig for at spise noget, jo mindre er risikoen for overspisning.

Min favorit her i varmen er ubestridt den nye lemon-variant. Den flotte blonde fyr i baggrunden, har dog hindbær som yndlings-Lolly.

2. Easis “Smooth & Creamy” Chokoladeis

ISIS har ændret navn til Easis, fordi de hellere vil associeres med kaloriereducerede snacks, end Islamisk Stat. Good call.

Men det er ikke det eneste de har ændret. De har også lavet en ny version af deres chokoladeis, der er længder bedre end den gamle. “Smooth & Creamy Chocolate” har en virkelig kraftig chokoladesmag, og hvis jeg ikke vidste det, ville jeg ikke vide det var en kaloriereduceret is.

Det er det ikke desto mindre, og jeg smovser glædeligt løs af den. Selv hvis jeg spiser en hel bøtte (og det kunne jeg da aldrig finde på), er det kun 400 kcal – ikke ligefrem noget der vælter kalorieregnskabet.

3. Goodfood Riskager m/sour cream & onion

Det her må være det tætteste vi kommer på en såkaldt hyperpalatable madvare, men som har et højt mæthedsindex.

De fyldige riskager, der fylder godt i maven, indeholder kun 50 kcal pr. stk. Ret nice, hvis du ligesom jeg er til sour cream & onion.

Kan købes i Netto, undtagen når de ikke kan.

4. Fanta Zero

Jeg har et ret højt forbrug af Fanta Zero. Og hvorfor ikke? Det smager vanvittigt godt, er læskende og kaloriefrit – og så er aspartam fuldstændig ufarligt i de mængder vi mennesker indtager det i. Du skulle drikke så meget at du ville dø af vandforgiftning først, hvis du forsøgte at indtage aspartam i mængder, der er problematiske.

Og man tager ikke på at light sodavand. Tværtimod medfører det oftere et større vægttab, når man inkluderer light sodavand i en vægttabsprotokol, fordi det stiller trangen til noget sødt.

Og hvis man drikker sodavand med sukker, så kan man tabe sig “gratis” ved at skifte den ud med kaloriefri sodavand.

5. Cheasy Skyr med lime

Jeg er en high-protein-kinda-guy. Et højt proteinindtag har rigtig mange gavnlige virkninger, i forhold til at forbedre kropsammensætningen – særligt under et vægttab, hvor protein mætter, øger energiforbruget, og bevarer/opbygger muskelmassen.

Når jeg skal spise en del protein, er det dejligt praktisk med nogle nemme go-to snacks. Min favorit er den kalorielette Cheasy Skyr (udtales “sgiiiir”, hvis du er et røvhul) med limesmag. Smagsmæssigt lyder det måske lidt som en yoghurt der har parret sig med en mojito, og det er det sådan set også.

Men på en god måde! Jeg kan i hvert fald sagtens spise den direkte fra bøtten (omend den ikke bliver dårligere af en sjat piskefløde og jordbær), så jeg sørger for den altid er på lager.

Nemt og lettilgængeligt. Først og fremmest handler gode resultater nemlig om at gøre de rette valg mere tilgængelige – og derved bliver det meget lettere at være konsekvent og vedholdende omkring sin kost og træning.

 

Vil du have hjælp til at strukturere din kost, og få de bedste resultater af din træning? Så kontakt mig her – jeg vil hellere end gerne tage en uforpligtende samtale omkring dine muligheder.

Efterlad en kommentar